Tuesday, January 18, 2011

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hygiene in hospitals: risk of deadly MRSA and Norovirus in Hamburg hospitals?


by the local government level to the federal level is done in this controversial field of health policies bit: Here is an example document that shows how initiatives in local government is bogged down. The state and federal level must take.

At its meeting on 07.09.2009, the Committee on Social, Health and seniors from the District Assembly Harburg because of the SPD application XVIII / 00 421 with the issue of quality management in hospitals Harburg and deals specifically with issues of hospital hygiene. The Committee was at that meeting before a table presenting the "Report on the administrative supervision of hygiene in hospitals" for 2008 in the district of Harburg. The Committee has asked only for a further report at regular intervals. The application will be declared void.

In the minutes of the committee meeting 12.10.2009 is found among the top 10 Approval of the minutes a supplement to the minutes of the meeting held on 07.09.2009 as follows:

"informs Mrs Koschnick-Pumm that principle in the Netherlands be taken from each patient, a swab for the detection of pathogens. This would not prophylactic study in Germany. The result could have been recorded in the Netherlands, much less cases of MRSA and Norovirus. Dr. Kirchhoff argues that the situation is known in the Netherlands. An implementation in Germany is probably not possible because the screening of each patient appropriate isolation measures presupposes.

However, this could be successfully reduced through consistent screening of patients at risk of MRSA rates. "

the Committee by the log-notice the matter has not once recorded.

Although this is a matter for which the district authorities have a responsibility, central regulations on state or federal level is necessary and appear more promising.

Der „Bericht zur behördlichen Überwachung der Hygiene in Krankenhäusern“ 2008 des Bezirkes Harburg ist aufschlussreich:

1.Die personellen Kapazitäten des Bezirksamts reichen für eine ernstzunehmende Kontrolle der Krankenhaushygiene in den Harburger Krankenhäusern nicht aus. Dies dürfte für alle anderen Bezirke auch gelten.

0,1 Facharzt für Hygiene des Insituts für Hygiene und Umwelt, o,2 Stelle Ärztin, o,6 Stelle Hygieneschwester, 0,2 Stelle Gesundheitsingenieur(nicht besetzt), je 0,1 Stelle Lebensmittelkontrolleur and health supervisor.

second The report goes on proper documentation of nosocomial infections in accordance with § 23 Abs.1HSG. The existing data in the large hospitals were valid and had been prepared qualified. The increased incidence of nosocomial infections in hospitals has been recorded (§ 6Abs.3IfSG conjunction with § 8 1, 3 and 5, § 10 Abs.1Satz3, section 3 and 4 set 3IfSG).

Contrary to the report is the documentation for which there are no mandatory requirements, and the number of infections listed implausible, especially for MRSA. The standards der Dokumentation werden nicht genannt.

Todesfälle wurden nicht dokumentiert.

Es ist nach dem Umgang der niedergelassenen Ärzte mit dem Thema Krankenhauskeime, einer Art Kultur des Schweigens, und Äußerungen von Ärzten im Hamburger Umland eher von erheblich höheren Zahlen auszugehen. Ein Arzt : In Harburger Kliniken stürben die Patienten nach dem was man höre wie die Fliegen an Krankenhauskeimen, so die drastischte Äußerung. Es gibt mit wenigen Ausnahmen keine Offenheit im Umgang mit diesem Problem. Die Kliniken scheinen bei der jetzigen Lage ihre Interessen eher gewahrt zu sehen, wenn möglichst wenige Fälle dokumentiert werden. Das Interesse der Patienten an notwendigen grundlegenden Veränderungen in der Krankenhaushygiene hat leider keine Priorität.

Nach relativ gesicherten Annahmen müssen Kliniken in Deutschland geradezu als Brutstätten für Krankenhauskeime betrachtet werden. Inzwischen dürften aber auch große Teile der Bevölkerung als Träger von MRSA anzusehen sein. Schätzungen gehen von bis zu 25 Prozent aus.

Die Hygienemaßnahmen der meisten deutschen Krankenhäuser reichen nicht aus. It is no shortage of recommendations such as those of the Robert Koch Institute (RKI).

In principle, all patients from Germany, Holland subjected to an entrance screening.

in Germany, the part of so-called practice of screening patients at risk seems to be insufficient.

Without doubt it would be good if the doctors and other hospital staff would take the necessary measures on its own, as practiced in Holland and in the border region of Münster / Twente already. The hospitals had Now for a least 10 years to find solutions on its own. In one seems to material incentives-based health system like in Germany, without a clear legal and regulatory restrictions on targets not to go because the documentation of MRSA cases as well as legal consequences for the hospitals would have.

We need, in my opinion at least:

MRSA and nosocomial infections have to be notification, and reporting requirements. MRSA is mentioned on death certificates. It must aufklärungspflichtig werden.

Die Dokumentation soll überall nach gleichen Standards erfolgen(EPI-MRSA-Software)Verstöße gegen die Dokumentationspflichten sind entsprechend konsequent zu ahnden.

Ein Eingangsscreening für alle Patienten ist verbindlich festzulegen. Natürlich ist dies mit Kosten verbunden, die aber durch die Verringerung der Anzahl von MRSA-Patienten leicht wieder ausgeglichen würden.

Jedes Krankenhaus über 400 Betten braucht einen Facharzt für Hygiene. Sie sind vermehrt auszubilden.

Die Hygiene-Fortbildung in Krankenhäusern muss fortgesetzt werden. Viele wirksame Empfehlungen warten noch auf Umsetzung. Ein drastischer Mentalitätswechsel ist in einigen Bereichen anzuzielen.

Es müssen wirksame Maßnahmen gegen die unsachgemäße Verordnung von Antibiotika ergriffen werden.

Ob verstärkte Kontrollmaßnahmen seitens der Gesundheitsbehörden oder Bezirksämter Erfolge bringen, müsste geklärt werden.

Eine verbindliche Hygieneverordnung auf Bundes-oder Landesebene ist erforderlich.

Die Zeit der unglaublichen Indolenz bei der Bekämpfung von Krankenhauskeimen muss endlich beendet werden.

Zum Schluss ein klares Wort in Richtung der Gesundheitsbehörde und der Bürgerschaftsabgeordneten im Gesundheitsausschuss, insbesondere wenn sie vom Beruf Arzt sind:

Wer bei der beschriebenen Lage seit Jahren nichts Entscheidendes unternommen hat, um die Lage in Hamburg zu ändern, especially if it should belong to the Health Committee of the citizenry, has disqualified himself as a politician, political and moral fact.

How the lack of response points to the intervention of the representatives Birgid Koschnick-Pumm against the protocol of Social and Health Committee of the District Assembly Harburg, there was the chairman Heinz Beeken and the other Members can not sufficiently sensitive to this problem.

must be clear that the necessary measures must not be borne by the hospital staff.

(First appeared on this blog at the 12/5/2010)

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